Stressig förmiddag

Idag är en sån dag då jag hatar mig själv för att jag har inte har skaffat körkort än. Och jag hatar också att jag bor där jag bor.
Har varit till ungdomsmottagningen i morse eftersom mina p-piller alldeles strax är slut. Jag behövde vara där före 11.30 och fick då lov att åka från mig 09.55 och bussen hem gick igen 10.40. Jag var framme vid UM kvart över tio och var inte säker på att jag skulle hinna gå till apoteket innan jag ska åka igen. Nästa buss gick nämnligen inte fören 11.50 och jag hade inte sån superstor lust att vänta till det. Men det gick fort hos UM och jag skyndade mig till apoteket för att hinna hämta ut pillren. Jag kommer fram dit fem i halv så jag tänker att det är lungt. Men hur mycket folk är det inte då? MYCKET. Men jag bestämde mig för att vänta och tänker att jag borde hinna.

Jag blev så stressad så jag blev svettig. Men jag hann. Sen tror jag inte att jag betalade men det fanns inte i mina tankar just då.

Alltså, tänk vad mycket lättare det hade varit med bil? Hade inte behövt stressat ett dugg. Eller om jag bodde i samma stad som UM ligger. Där bussarna går var tjugonde minut eller att jag till och med hade kunnat gått?!

Nu behöver jag iallafall inte tänka mer på det här i ett år till.

Kommentarer
Postat av: ef

Daamn, vilket i-lands problem yo!

2011-05-03 @ 14:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0