Köttet är svagt

Hjärtat, huvet, fingrarna, kroppen
Som var böjd konvext mot taket
Andetagen, mina slöa nävar som har knutits
Huvet viskar "idioter, idioter, idioter"
Alla viskar "idioter, idioter, idioter"


Gatan jag har gått förut
Affären som är för långt bort
Höghusen, lågstadiereaktionerna och alla frågor
En jacka som ser ut som en jag hållt i
Väg jag gått förut
En lukt som luktar som en rygg jag rört vid
Saker som tar slut
Hjärtat, ryggen, nacken böjd
Näven som har slagit mig i pannan
Hälen som är av akillessorten
Huvudvärken tillhör någon annan nu
Inget jag vill ha igen
Men den där jackan, den där vägen
Korpars skri i bakgrunden när allting börjar om igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0