Varför drömmer man?

Jag blir nästan rädd över hur mycket jag drömmer egentligen. Jag vet inte om jag har träffat någon som drömmer lika mycket som jag. Eller så gör folk det men det är nästan bara jag som minns så mycket när jag vaknar. Fast jag minns ju inte ens så mycket. Jag vet bara att jag har drömt. Jättemycket. Men varför glömmer man bort drömmen när man vaknar? Och varför drömmer man om platser man vet man drömt om förut, men inte kan komma på att man varit där i verkligheten? Jag drömmer väldigt ofta att jag åker buss. Är det bara för att jag åker rätt mycket buss i verkligheten? Jag önskade att jag kunde minnas mina drömmer exakt som det var, för jag vill dela med mig till er. Det jag drömde nu sist innan jag vaknade minns jag väl ganska tydligt iofs. Men jag önskade jag kunde berätta om drömmen när jag blev typ våldtagen inatt. Men jag minns inte allt. Det var iaf ingen typisk våldtäkt men ändå ett slags övergrepp. Det minns jag. Minns också hur killen såg ut. Det var fest. Det var massa som såg det, inte mina vänner, men andra personer som kunde ha hjälpt mig men inte gjorde någonting. Det värsta var att sedan så trodde ingen på mig. Och jag bara grät och grät. Men killen bara nekade allt, och det var typ min brors kompis tror jag. Så min bror trodde inte på mig, trodde jag överdrev. Dagen efter erkände han. Jag var fortfarande ledsen och ville inte ens vara i närheten av människorna som kunde hjälpt mig, hatade dom. Men jag fick fortfarande konstiga blickar på mig. Aja, jag önskade att jag mindes den mer detaljerat.
Jag gick från Duvnäs och hem i spöregn bara för att få träffa Fredrik en liten stund. Det var jättemörkt och gick i Sifferbo, fast det såg ju inte riktigt ut som Sifferbo. Men jag vet att jag varit där förut, i en annan dröm. Gick vidare och kom fram till en rak väg, inte så lång men väldigt smal. Det var träd på sidorna men inga lampor. Den vägen har jag drömt om förut också. Nu var den kolsvart och en lastbil skulle åka på den. Då fick jag lov att gå i diket. I diket träffade jag en man som ville att jag skulle vara med i ett lotteri. Jag hade ju bråttom så jag sa nej, men han envisades och frågade vad jag hette. Jag svarade att jag hette Linda. Han visste att jag hette Nellfors och visste typ allt om mig. Utan att jag ens visste vem han var. Precis när jag är påväg att gå igen så vaknade jag. Vet inte om jag kom hem eller inte. Vet att dom där hemma inte var glada iaf, för jag gick precis när vi skulle äta middag. Med gäster också.

Jag drömde också om att jag åkte till sommarstugan, samma dag som grisarna kom upp. De var så små, pytte. Och jag hade en i famnen och gosade med dom. Så jävla söta. Alltså, jag gillar nog grisar mer och mer för varje dag. Jag vet att ni tycker jag är konstig. Och att grisar är fula när dom är fullvuxna. Men det tycker inte jag. Jag tror seriöst jag ska sluta äta griskött. Grisar är det sötaste som finns och jag vill ha en minigris. Nu.


SÖTNOS!

Okej, ni har väl tröttnat på att läsa om mina drömmar. Men jag tycker lite om att berätta om dom. Vet inte varför.
Fan vad långt det blev, förstår om ni inte orkar läsa.

Kommentarer
Postat av: alexandra

shit vilken läskigt dröm. tur att det inte var sant :o



alltså ja, du kommer ihåg dina drömmar bättre än vad jag gör iallafall.



men jag drömde dessutom om en väldigt jobbig dröm inatt. jag drömde att jag var tillsammans med j. vi hade aldrig gjort slut eller så. och sedan hade jag skurit mig, tydligen. fast personen såg inte alls ut som jag och var liksom inte jag, men det var jag som var den personen. skitskumt. och då envisades han med att ringa till en psykiatrisk klinik typ, så jag hamnade där tillslut. men jag fortsatte tydligen att skära mig och fick massa skäll och helt plötsligt var jag en annan person. en av de i gossip girl. sedan rymde jag. och det var en hund som letade efter mig. jag gömde mig under trappen till matsalen på mitt högstadium och sedan gick jag in i matsalen och gömde mig för två stycken personer som bråkade. typ gick runt massa pelare som finns där för att de inte skulle se mig. sedan handlade drömmen helt plötsligt om någonting annat som jag inte kommer ihåg. men jag kommer ihåg att jag och några till gick runt i korridoren utanför matsalen och tittade in i massa klassrum. kommer inte ihåg vad det var vi letade efter. sedan vaknade jag. alltså det var jätteskumt alltihopa.



och jag klarar typ inte av att tänka på allt det där om drömmar som du skrev. det är ungefär som att tänka på rymden. jobbigt!



och okej, du skriver liiite för ofta om dina drömmar ;-) men jag tycker att det är kul att höra dig berätta om dem, för det är lättare att höra än att läsa, så fortsätt berätta för mig om dina skumma drömmar :D höhö

2010-05-27 @ 13:44:16
URL: http://alexandramorelius.blogg.se/
Postat av: alexandra

oj, lång kommentar!

2010-05-27 @ 13:44:38
URL: http://alexandramorelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0