Dag 3 – Mina husdjur

I dagsläget har jag två katter. Båda är svarta och många som kommer hit ser knappt skillnad på dom, men man lär sig efter ett tag :)


Det här är den senaste bilden jag tagit på Vilma. Vilma kom till oss i oktober 2003. Hon fyller 8 år i år. Vi hade redan då skaffat Figo (RIP) i april samma år och Vilma kommer då från samma kull. Men dom vi köpte Figo av blev aldrig av med Vilma och de ville inte ha någon mer katt så de tänka avliva Vilma då. Men istället för att hon skulle dö så tog vi henne.
När jag tänker på Vilma som kattunge så tänker jag på henne när hon jämt ville leka med en hårsnodd. Hon ville att man skulle kasta den så hon kunde springa och hämta den och sedan lämna tillbaka den. Om och om igen. Sen när hon blev äldre tyckte jag bara hon var tråkig. Hon ville aldrig gosa utan låg jämt för sig själv. Om jag ska vara helt ärlig så brydde jag mig inte om henne så mycket. Men nu på senare tid har hon blivit jättemysig! Och hon vill aldrig vara själv utan är med oss hela tiden typ. Sötan då!


Det här är nog den fulaste bilden jag har på Puffen. Men visst är den lite charmig ändå? Vilma blev gravid på våren 05 och födde 4 söta kattungar. Vi valde att behålla Puffen och sälja de andra. Puffen låter som ett killnamn fast det är en tjej, vi trodde faktiskt att det var en kille först. När jag bodde på övervåningen så var Puffen med mig hela tiden och hon skulle gosa hela tiden. Men när jag flyttade ner så ville hon inte följa med, fast jag försökte. Jag brukar inte alltid se Puffen som en katt (haha). Jag brukar ofta prata med henne och vi har varit ovänner x antal gånger. Jag menar, när hon gör något dumt är det såklart jag blir sur på henne? Men söt är hon minsann! Och hon har typ den gosigaste pälsen ever :)

Kommentarer
Postat av: bästa!

just breath - pearl jam

2011-01-19 @ 15:24:26
URL: http://idanellfors.blogg.se/
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Hihi så söta bilder! =)



Tusen tack för dina fråga snygging! :D Har lagt upp svaren på frågestunden nu! Kika gärna in.

http://adaras.se/2011/january/svar-pa-fragestunden-1.html#comment



PUSS PUSS

2011-01-19 @ 18:33:01
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0