Ett år sen idag

Idag är det ett år sen vårat vedskjul brann ner. Eller säger man brann upp? Vad är skillnaden mellan brann ner och brann upp egenligen?

Jag skrev om det i bloggen och om ni klickar här så kan ni läsa. (öppnas i nytt fönster).
Jag tycker det är lite läskigt att vi fortfarande inte vet hur det kunde börja brinna. För det kan inte börja brinna av sig själv när det är över 20 minus ute, det vet vi ju. Och hade det bara blåst lite extra den här morgonen så hade vårat hus också fått eld på sig. När jag stod i mammas och pappas sovrum och tittade ut så kunde man känna värme i ansiktet och tog man på fönstret var det varmt. Åh, det var så hemskt. :(


Det här är några timmar efer, på eftermiddagen.


Men såhär ser det ut idag. Ett helt nytt! (Det som står på taket är en ren som mamma och pappa brukar sätta upp i juletider men varför den fortfarande står kvar har jag ingen aning om.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0