Högskolan Dalarna

Ligger äntligen i sängen nu. Jag satt och räknade matte till och från i flera timmar. Jag måste klara provet på onsdag! Om jag inte gör det så.. ah. Då vet jag iallafall vad jag ska göra efter studenten. För man måste ha godkänt i matte B för att komma in på grafisk design som jag vill läsa.

Och grafisk design på högskolan dalarna verkar vara riktigt bra. Men nu har jag pratat med folk därifrån, lyssnat på folk därifrån och varit där och tittat. Det är så stor skillnad mot att kolla i en katalog eller på internet. Det finns ju säkert andra skolor som också är bra men jag får ju inte lika mycket information om dom? En skola som jag tycker verka bra är Linköpings universitet. Så om jag får tummen ur röven någon gång så ska jag försöka åka dit och kolla, om man får?

Jag vet ju iallafall att jag ska läsa på högskolan men jag vet också att jag helst inte vill göra det i höst. Jag vill inte ta studenten och veta att jag ska plugga igen till hösten, jag vill ha ledigt från skolan ett tag. Jag är rätt säker på att jag kommer vilja gå till högskolan efter ett år, för ärligt talat tycker jag det verkar roligt.

Aja, även om jag tänker på allt det där alldeles för mycket så vet jag ändå att allt kommer lösa sig. Allt kommer bli bra :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0