Dag 5 - Bra låtar

Okej. På min spotify så har jag lagt in alla mina favoritlåtar i "Starred". Eller typ alla mina favoritlåtar. Där hamnar låtar som jag aldrig tröttnar på. Men sen finns det ju låtar också som är bra just nu. Tänkte jag kunde lägga upp några som alltid är bra och som är bra just nu.

Kent - Utan dina andetag

Originallåten finns inte på youtube? Kollade runt hur länge som helst men det finns bara live eller covers. Det här var den bästa jag hittade men alla vet väl hur den här låten går så spela roll. Det här är min favoritlåt över alla låtar som jag någonsin hört (tror jag). Bästaste, finaste och vackraste låten!

Lasse Lindh - Ingen vind kan blåsa omkull oss nu

Lasse är min största... "idol"? Det finns ingen artist eller band som är bättre. Klart det brukar gå i perioder men Lasse finns alltid där, om jag är glad, ledsen eller arg. Det finns inte heller någon artist som gör så många låtar som jag kan känna igen mig i än Lasses låtar. Jag har ingen dirket favoritlåt men det var den här låten som gjorde att jag fastnade för Lasse för över 3 år sedan

Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg

Jag visste inte vilken låt jag skulle ta men den här låten kan jag ännu idag lyssna på flera gånger i rad även fast det har gått så många år. Jag har alltid gillat Håkan längst inne men det var inte förens för några år sedan jag började lyssna väldigt mycket. Jag har ett minne från när den här låten var ny och den spelades i bilen när jag åkte med min mamma och syster. Mamma och syster sa att den var så dålig. Jag minns att jag tyckte den var rätt bra men sa inget. Sa sällan emot när jag var mindre. Det var jag det.

Simon Norrsveden - OK Baby det är dags att vinna allt

Känns som jag bara lägger upp låtar som betyder något för mig men den här låten betyder för mig. Hela Simon betyder. Han gjorde mitt 2009 och jag kommer alltid älska honom.

Daniel Adams-Ray - Gubben i lådan

Kan inte riktigt bestämma mig om Gubben i lådan eller Dum av dig av Daniel som är bäst men whatever. Superbra låt. Superbra Daniel!

Oskar Linnros - Från och med du

Kan vara en av Sveriges bästa låtar det här.

Har ni tröttnat än? Haha!

Armand Mirpour - I am a volcano

När jag hittar en låt brukar det inte ta så jättelång tid innan jag tröttnar på den. Jag har fortfarande inte tröttnat på den här låten och kommer nog inte heller göra det på ett bra tag. Gillar alla Armands låtar.

Italobrothers - Radio hardcore

Den här låten lyssnar jag mycket på just nu

Natalia Kills - Mirrors

Och även denna. Men nu får det räcka! Nu vet vi vad jag tycker är bra låtar ;)

Kommentarer
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Ja jag älskar o.c! :D Det är en fantastisk bra serie.. =)



ÅÅh vi har typ samma musiksmak!

2011-01-21 @ 21:47:06
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0