Högskolan

Jag tog mig i kragen igår och sökte till den där förbannande högskolan. Vet ju inte alls hur det kommer se ut till hösten och även fast jag inte vill plugga till hösten så är det ändå bra att veta om jag kommer in. Tycker det var rätt svårt det här också. Tycker att Högskolan Dalarna verkar så bra och passar mig och det jag vill göra perfekt. Men jag vill ju härifrån. Jag vill inte vara kvar i Borlänge längre. Och det finns ju typ ingen bättre anledning till att flytta än att man ska gå högskola. Men sen är det inte så konstigt jag tycker att Högskolan Dalarna verkar bäst heller för jag har blivit BOMBAD med information därifrån. Har till och med varit där och kollat in. Alla andra skolor har jag bara kunnat läsa på internet eller titta i en katalog och det är stor skillnad och få träffa och lyssna om skolan. Men såhär blev det iaf;



Min favoritstad är Göteborg som de flesta vet och även fast det ligger 100 mil hemifrån så vill jag vara där. Jag trivs inte bättre någonstans i Sverige. Jag tittade lite extra på grafisk design på Göteborgs universitet och jag har tyckt att den verkar lite konstig? Men nu när jag tittade mer så verkade den rätt bra ändå. Men då var anmälan redan stängd för den utbildningen. Åh så dumt. Men så hittade jag "bilderböcker för barn". HAHA! Tycker det verkar skitkul! Tänker på min snygga superhjälte.. Synd bara att jag är så jävla dålig på det bara, men jag vet att om jag övar så kommer jag bli bra.

Första hand blev alltså Linköping. Som jag tycker verkar bäst efter Dalarna. Anledningen till jag inte valde Dalarna i första hand är att jag som sagt vill härifrån. Vill inte fastna här i 3 år till och jag vill vara med Fredrik och för han passar inte Högskolan Dalarna nå bra.

Men som sagt, vet ingenting hur allt blir. Men det måste bli bra.

Nu vet ni, om ni orkade läsa igenom hela denna text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0