jag önskade att jag ville orka

Jag orkar inte göra något alls.
Jag orkar inte fixa mitt täcke som är helt snett.
Jag orkar inte sätta på mig mer kläder när jag fryser.
Jag orkar inte vara sjuk.
Jag orkar inte plugga matte.
Inte svenska heller.
Men mest matte, för jag orkar inte ha nationellt prov i matte på tisdag.
Jag orkar inte pressen att jag måste klara provet för att få godkänt i kursen.
Jag orkar inte heller att jag måste ha godkänt för att komma in på högskola.
Jag orkar inte med skolan över huvudtaget.
Jag vill bara ha sommarlov.


Jag vill ha värme och vara ledig.
Jag vill inte tänka på något annat än bra.
Jag vill lägga mig på en flit i gräset.
Jag vill ha roligt med mina vänner.
Jag vill åka hem till Lina.
Jag vill ha en vän här med mig just nu.
Jag vill ha bra filmer och en fet godisskål.
Fast nej, det vill jag inte heller.
För jag vill bli smalare.
Och jag vill ha finare kropp.


Jag önskar att jag var bättre.
Jag önskar att jag hade en finare blogg.
Jag önskar att jag fick ta ur min tandställning nu.
Jag önskar att Fredrik var här nu. Igen.

Jag orkar inte med mig själv idag, jag vill vara arton och ibland önskar jag att jag inte tänkte så mycket på allt.
Vi hörs imorgon istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0