Tandställningen är kvar

Om jag hade tagit ur tandställningen så hade ni vetat det nu.
När min tandläkare tittade på mina tänder sa hon att det såg jättefint ut och var klart. "Du får ta ut den nästa gång". Jag undrar bara varför nästa gång är om 4 veckor? Jag kan förstå att jag inte fick ta ut den idag eftersom jag behöver mer tid. Så den 24 augusti fick jag tiden då tandställningen åker ut. Två tider på samma dag. Första tiden ska jag ta ur tandställningen och sedan ta kort så de ser hur min skena ska sitta som jag ska få. Senare under dagen ska jag dit igen och sätta dit skenan som kommer sitta på baksidan av mina fyra tänder längst fram. Om jag inte sätter dit skenan så kommer mina tänder flyttas tillbaka så den skenan ska alltså sitta i tills jag blir 30. Men den kommer ju inte synas eller märkas så det gör inte så mycket.

Och jag ska inte deppa, jag behöver inte ens ha tandställningen i ett år och de sa att jag skulle få lov att ha den i 1 och ett halvt år först så. 4 veckor till överlever jag :)

Ska klä på mig lite nu för att snart åka till Borlänge och äta, handla och se fotboll. Ska se min bror spela för första gången på hur länge som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0