trött

Nu har jag och Bella möblerat om i klassrummet så allt är som vanligt.
Men det är ju inte den bästa dagen idag kan man säga. Först så var det svårt att kliva upp för jag var så trött och sängen var så skön. Sen när jag går på vägen från Lina till resecentrum så märker jag att jag glömt sätta i mina gummisnoddar igen, och jag hatar mig själv när jag gör det. Så jag stannar upp och sätter i nya. Hade jag inte gjort det så hade jag nog hunnit med min buss, för den åkte precis när jag kom fram. Så nu har jag lärt mig att det tar längre tid att gå från Lina till resecentrum än vad det gör att gå till stan. Så från och med nu ska jag gå till stan, fast det kanske inte blir så många gånger till eftersom hon flyttar snart.

Sen kan jag ju lite gärna fortsätta. Idag är jag trött. Allmänt trött, trött på vintern, trött på min klass, trött på skolan, trött på mina kläder, trött på mina torra läppar, trött på att jag hostar... Ska jag fortsätta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0