2009 sammanfattning

Jag har tråkigt...

Först och främst så började 2009 bra på nyårafton och det har varit ett bra år.


Jag och Alexandra på nyår förra gången. Det var en magisk kväll. Och nu råkade jag se att jag har samma halsband på mig där som jag hade igår. Det kanske tyder på att 2010 också kommer bli bra, man kan ju hoppas.


Sen åkte vi på kryssning! Shit vad roligt vi hade, och jag och alexandra bästa vänner för livet <3

Och det jag sent kommer glömma är ju att jag bodde i mormor och morfars hus i sjutton dagar i februari. Det blev många fina kvällar där tillsammans med vänner.






Och alla hjärtans dag spenderades också med bästa vän. Vi lagade god mat, en god kladdkaka och tittade på melodifestivalen.

Ett minne för livet var också när jag och alexandra var vakna i 24 timmar. Det hade ju varit roligare om vi hade något vettigt att göra. Liksom, sitta och spela kort och äta våfflor tills vi mådde illa. Men det var mysigt ändå.

Men det var ju sen när våren och värmen började komma som det roliga livet började komma. Vi åkte helt random till lindan och jag var i älskade göteborg.


Galen kväll, rent ut sagt! Men fin ändå.




syster <3


Och så var det valborg. Som spenderades hemma hos mig med Alexandra. Och utan att veta det så satt vi på oss likadana kläder (som vi gör väldigt ofta)
Vi åt massa god mat och sjöng singstar med Tobias och hans kompisar, och vi hade förjävligt kul.


Jag tatuerade mig och jag vill göra det igen, nuuuuuuuuu.
Alexandra fyllde sjutton och jag var med på hennes födelsedag såklart.

Sen kommer jag inte glömma alla galna saker vi gjort i skolan, jag och bella. Gömt oss för lärare, skolkat, somnat i soffan... Allt med Nils och när vi var ute och tog så mycket kort. Våra serier och när vi satt i studion och bara var. När vi solade och ja, en massa saker. jag älskar min bella <3

Sen blev det seaside och falukalasx2 och sommarlovfirande.





Midsommaren firades mest ute på altanen tillsammans med ett gäng vänner. Det hände några saker som man gärna hade hoppat över men annars så var det en finfin kväll.





Efter midsommar började man peppa framför peace and love, som faktiskt är ett av årets största händelser. Jag hade ju börjat lyssna på Simon under våren och att jag skulle få se honom där var stort. Likaså Håkan också. Sen fick jag reda på att Lasse skulle komma och köra lite akustiskt. Jag tänkte att det inte kan bli bättre med bra musik, sommar och massa vänner. Första dagen och kvällen var galet kul! Det tråkiga var att jag under tisdagen började må dåligt och vaknade upp på onsdagen med halsfluss och 40 graders feber. Kunde inte vara där på hela onsdagen men gick sedan ändå för jag vägrade bara sitta hemma när det var p&l och jag ångrar mig inte en sekund. Jag måste nog säga att peace and love var det bästa på hela 2009.




Även om jag var nära att svimma två gånger så var det här en av de bästa konserterna jag varit på, <3








Dagen efter var det min födelsedag, den spenderades är hemma med massa släktingar och alexandra såklart. Riktigt mysig var den.
De två veckorna efter sommarjobbade Alexandra och jag satt mest hemma. Badade och solade på dagarna och tittade på One Tree Hill hela nätterna.

Men jag hade också min födelsedagsfest! Som var rolig och rätt händelserik, jag fick en spegel över mig bland annat.





Sen var jag en hel vecka i Hedemora innan jag och Alexandra for vidare till Karlskoga, PIP och Göteborg!












När vi kom hem igen väntade linas första fest. Och festerna på rödavägen 20 tre trappor upp är något jag sent kommer glömma. Det har hänt så mycket och vi har haft så kul.






I september så var det härliga Granny Goes Street och jag såg Lasse igen på hans sista spelning innan han flyttade till Korea.






Resten av hösten kan beskrivas som galna fester, nya vänner, sega skoldagar och en massa skoj. Hösten har varit väldigt väldigt bra.








Vi såg finfina Simon i Borlänge <3


New Moon hade biopremiär, en av bästa filmerna jao.

Sen var det jul...




Och nu antar jag att jag har missat en massa. Men ni anar inte hur lång tid det här tog och att jag faktikst inte orkar nå mer nu. Jag ska sova. Men som sagt, nu ser vi fram emot ett nytt fint år!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vilken söt tatuering! =)

2010-01-05 @ 13:43:52
URL: http://ilovepeace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0